martes, 1 de diciembre de 2009

Com mirem? - 7

És el final? O una llum que s’acosta?

Pero este movimiento produjo un efecto completamente inesperado. La luz de sus numerosas bujías dio de pleno en un nicho del salón que una de las columnas del lecho había hasta entonces cubierto con una sombra profunda. Vi envuelto en viva luz un cuadro que hasta entonces no advirtiera. Era el retrato de una joven ya formada, casi mujer. Lo contemplé rápidamente y cerré los ojos. ¿Por qué? No me lo expliqué al principio; pero, en tanto que mis ojos permanecieron cerrados, analicé rápidamente el motivo que me los hacía cerrar. Era un movimiento involuntario para ganar tiempo y recapacitar, para asegurarme de que mi vista no me había engañado, para calmar y preparar mi espíritu a una contemplación más fría y más serena. Al cabo de algunos momentos, miré de nuevo el lienzo fijamente.

                  
                             Edgar Allan Poe, fragment de El retrato oval

Aquesta imatge també em sembla molt interessant , perquè et pots imaginar que el punt minúscul que apareix en la foscor de l’interior de la canonada sigui simplement el final, la sortida; o que sigui una llum que es vagi acostant per dintre d’un túnel fosc i tenebrós. El boig està a punt d’arribar a la sortida de la seva ofuscació? O és la llum de la bogeria mateixa, que s’acosta cap a una confusa ment?
És com en moltes altres, un pla detall, però completament en contrapicat, ja que la fotografia la vaig fer posant la camera totalment mirant cap amunt, sota la canonada. El fora de camp no té cap importància i té molt poca profunditat de camp, perquè l’element més apropat de la fotografia – el contorn de la canonada – està desenfocat, mentre que la foscor i el punt llunyà semblen estar més enfocats.    


No hay comentarios:

Publicar un comentario